SUCCESCOACHING VOOR (STARTENDE) ONDERNEMERS

Als coach en ZZP’er ondersteun ik starters en zelfstandig ondernemers die al een tijd bezig zijn, tijdens het proces van het definiëren van hun eigen onderneming óf bij het voorbereiden van een nieuwe stap van hun onderneming. Ik leer zelfstandig ondernemers vooral zichzelf te blijven: vertrouwend en bouwend op hun eigen unieke karakter, passie, kracht en natuurlijk je kennis en ervaring.


Wat is starters success coaching?

Starters succes coaching helpt je om snel je eigen bedrijf of je eigen merk te starten. Een persoonsmerk worden doe je door stap voor stap steeds je eigen waarheid en waarden te (her)ontdekken en in kristalheldere bewoordingen vast te leggen. Dit is immers het uitgangspunt: jij bent je merk. Door een stappenplan op maat voor je te maken en specifiek op jouw kracht en sterke punten aan te haken, zet je razendsnelle stappen. We starten met enkele definitiesessies, waarin we je merk stap voor stap wordt uitgewerkt.

Stap 1: weten wie je bent. Wat zijn de meest uitgesproken eigenschappen die je uniek maken, die je signatuur geven? Aan welke moet je, in het licht van de volgende stappen, wellicht werken?

Stap 2: weten wat je kunt. Waarin ben je misschien wel beter in dan wie ook?

Stap 3: weten wat je wilt. Waar gaat je hart sneller van kloppen, je adrenaline van stromen, wat maakt je echt gelukkig in werk en werken?

Stap 4: je ware drijfveer ontdekken. De kern van je merk, de kern van je verhaal, de kern van wat je gaande houdt.

Stap 5: je missie formuleren. We schrijven samen een missie die niet alleen een belofte is aan je klanten van vandaag en morgen, maar die ook een opdracht aan jezelf is.

Stap 6: naam maken. Hoe maak je naam als Eenpersoonsmerk? Om te beginnen door een naam voor je merk te kiezen die meteen staat als een huis. Om daarna je persoonlijke, authentieke merk-verhaal te componeren, dat elk CV doet verbleken.

Eigen ervaring 
Als coach ben ik zelf ondernemer en die je dus uit eigen ervaring kan vertellen wat wel en niet werkt in de praktijk van het ondernemen. Want als je leert van iemand die eerder de stappen heeft gezet, kun je veel sneller vooruit komen dan wanneer je het wiel zelf uit moet vinden.

Onderstaande punten komen verder aan de orde De methodiek die ik hanteer is gebaseerd op de lessen van mijn eigen bedrijf. Hieronder vind je deze stappen:

  • Bepalen van het bedrijfsidee op basis van talentenanalyse, passieonderzoek en de ontwikkelingen in de markt
  • Bepalen van je ultieme doelgroep
  • Onderzoek doen naar de behoeften van de doelgroep
  • Product of dienst ontwikkelen afgestemd op de doelgroep
  • Acquisitie en marketing strategie bepalen om de weg naar de doelgroep te vinden
  • Logo, huisstijl en website ontwikkelen
  • Marketing campagnes uitvoeren
  • Verkopen op een manier die bij je past
  • Organisatie van je eigen bedrijf (administratie, automatisering, verzekeringen etc.)

Planning traject
Een traject is maatwerk. Zo streef ik altijd naar om binnen een aantal maanden je bedrijf te hebben staan. Maar dit is afhankelijk van je eigen inzet.